تست بازیگری کودک و نوجوان در آموزشگاه بارانا

در سال 1395 که آموزشگاه بازیگری کودک و نوجوان بارانا فعالیت خود را با برنامه‌ریزی خانم بارانا لطفی آغاز کرد، هدف اصلی خود را بر کشف و پرورش استعدادهای بازیگری در میان کودکان و نوجوانان قرار داد. البته این هدف در نهایت به شکلی عالی محقق شد و آموزشگاه بارانا توانست تعداد زیادی استعداد بازیگری در میان کودکان و نوجوانان پیدا کند و به پروژه‌های جدی سینما و تلویزیون معرفی کند. امروزه که خانم آرزو لطفی مدیریت مجموعه بارانا را برعهده دارد، این آموزشگاه همچنان در کشف و پرورش استعدادهای بازیگری پیشرو است و بستری مناسب برای کودکان و نوجوانانی است که قصد دارند در زمینه بازیگری خود را محک بزنند و وارد دنیای حرفه‌ای سینما شوند.

برای همین در آموزشگاه بارانا شرایطی فراهم شده است تا کودکان و نوجوانانی که قصد دارند استعدادشان دیده شود بتوانند تست بازیگری بدهند و توسط مربیان و کارشناسان آموزشگاه بازیگری بارانا کشف شوند و با گذراندن مراحل آموزش وارد دنیای حرفه‌ای بازیگری شوند. این تست یکی از چندین خدماتی است که از سمت آموزشگاه بازیگری بارانا در اختیار کودکان و نوجوانان مستعد قرار می‌گیرد. در این آموزشگاه بهترین مربیان و کارشناسان دنیای بازیگری حضور به هم رسانده‌اند تا در مسیر رشد کودک شما در حرفه بازیگری همراه وی باشند و او را به صورت اصولی وارد دنیا بازیگری حرفه‌ای کنند.

 

تست بازیگری کودک و نوجوان
تست بازیگری کودک و نوجوان

آموزشگاه بازیگری کودک و نوجوان بارانا

آموزشگاه بازیگری کودک و نوجوان بارانا برای این که بتواند مسیر رشد کودک شما را به بهترین شکل ممکن هموار کند، از بهترین مربیان و کارشناسان بازیگری برای این کار دعوت به عمل آورده تا در تمام مراحل آموزش بازیگری کنار کودک شما بایستند و استعداد او را پرورش دهند. این مربیان و کارشناسان تحت سرپرستی دکتر عبدالرضا اکبری هستند که یکی از بهترین متخصصان حوزه بازیگری تئاتر و سینما است. برای همین مراحل یادگیری بازیگری کودک و نوجوان در آموزشگاه بارانا بسیار حرفه‌ای برگزار می‌شود. در اولین قدم نیز شما می‌توانید از یک جلسه مشاوره رایگان این آموزشگاه برای آشنایی کامل با مراحل آموزش بازیگری استفاده کنید.

در این جلسه مشاوره حضوری که رایگان است به شما گفته می‌شود که قرار است کودکتان چه مسیری را برای ورود حرفه‌ای به دنیای بازیگری طی کند. این مسیر از یک تست بازیگری اولیه شروع می‌شود و در نهایت با اخذ مدرک بازیگری حرفه‌ای و ورود به پروژه‌های جدی سینما و تلویزیون پایان می‌یابد. همچنین در طول آموزش‌ها از بهترین بازیگران کشور دعوت به عمل می‌آید تا مسیر رشد کودک شما را رصد کنند و اگر استعداد ویژه‌ای در وی مشاهده کردند او را برای بازیگری به پروژه‌های جدی سینما و تلویزیون معرفی کنند.

تست بازیگری کودک و نوجوان در بارانا
تست بازیگری کودک و نوجوان در بارانا

شرایط تست بازیگری در آموزشگاه بارانا

تست بازیگری در آموزشگاه بازیگری کودک و نوجوان بارانا در شرایطی بسیار خاص و مناسب برگزار می‌شود. این شرایط به گونه‌ای است که کودک شما ابتدا وارد یک اتاق که کارشناسان و مربیان سرشناس آموزشگاه بارانا در آن حضور دارند، شوند و سپس از او خواسته می‌شود که یک دیالوگ یا احساس را بازی کند. این تست در شرایطی برگزار می‌شود که کودک شما بتواند در کمال آرامش استعداد و توانایی‌های خود را بروز دهد. اگر یک کودک نتواند در شرایط مناسبی قرار گیرد و احساسات و توانایی‌های خود را بروز دهد، گرفتن تست بازیگری از او بی‌معنی خواهد بود.

برای همین است که در آموزشگاه بارانا کارشناسان و مربیان با تجربه شرایطی برقرار کرده‌اند که کودک شما بتواند در کمال آرامش و با خیالی راحت استعداد خود را بروز دهد و مورد توجه این کارشناسان قرار گیرد و مسیر رشد حرفه‌ای خود را در دنیای بازیگری آغاز کند. در بیشتر تست‌های بازیگری کودکان و نوجوانان، کودک مورد تست قرار گرفته به خاطر شرایط نامناسبی که برقرار است خجالت می‌کشد تا تمام توانایی‌های خود را بروز دهد و برای همین این طور برداشت می‌شود که استعداد ندارد. اما در آموزشگاه بارانا اینطور نیست و کودک شما آن طور که شایسته اوست دیده می‌شود.

مراحل یادگیری بازیگری

بعد از کشف استعداد کودک، نوبت به منتورینگ او از مراحل ابتدایی تا حرفه‌ای می‌رسد. آموزش بازیگری در آموزشگاه بارانا در سه سطح تقسیم‌بندی شده و در طی سه مرحله به کودک شما آموزش داده می‌شود. در مرحله اول یک سری آموزش‌های ابتدایی که هر چند ساده هستند، اما نقش مهمی در آموزش بازیگری دارند به کودک شما آموزش داده می‌شود. این آموزش‌ها در دو بخش بدنی و ذهنی پیگیری شده و کودک شما را برای ورود به مراحل بعدی که حرفه‌ای‌تر هستند آماده می‌کنند. بعد از مرحله مقدماتی آموزش بازیگری بارانا، نوبت به مرحله متوسطه می‌رسد.

در این مرحله کودک شما آموزش‌های نسبتا پیشرفته‌ای را پشت سر می‌گذارد که جزو مبانی اصلی آموزش بازیگری هستند. این مبانی شامل اجرای انواع اکت و بروز احساسات در شرایط مختلف است. با یادگیری اصول مرحله متوسط آموزش بازیگری بارانا، نوبت به آموزش تکنیک‌های حرفه‌ای این دوره آموزش بازیگری می‌رسد. در مرحله حرفه‌ای کودک شما دیگر آموخته است که چطور یک نقش خاص را انتخاب و بازی کند. برای همین در این مرحله دیگر آموزش‌ها به پایان می‌رسد و کودک شما می‌تواند با اعتماد به نفس خودش را یک بازیگر حرفه‌ای بنامد.

تقویت مهارت ارتباط موثر و افزایش اعتماد به نفس

از مهم‌ترین مهارت‌هایی که در مرحله ابتدایی آموزش بازیگری کودک و نوجوان به کودک شما آموخته می‌شود، تقویت ارتباط موثر و افزایش اعتماد به نفس برای اجرای نقش در حضور دیگران است. در این مرحله جدای از تکنیک‌های بدنی برای ریلکس کردن بدن، یک سری مهارت‌های ذهنی نیز به کودک شما آموخته می‌شود تا بتواند قبل از اجرای یک نقش، ابتدا اعتماد به نفس خود را برای حضور در برابر تماشاچیان، مربیان و بازیگران سرشناس افزایش دهد و سپس نقش را اجرا کند. این مهارت‌ها همچنین شامل یک سری تکنیک برای تقویت ارتباط موثر با دیگر بازیگران و افراد موجود در آموزشگاه می‌شود. کسب این مهارت‌ها برای ورود حرفه‌ای به دنیای بازیگری بسیار مهم هستند. تا زمانی که کودک شما اعتماد به نفس لازم را نداشته باشد، نمی‌تواند به صورت حرفه‌ای وارد دنیای بازیگری شود.

یادگیری انواع اکت

یادگیری انواع اکت یکی از مهم‌ترین بخش‌های یادگیری آموزش بازیگری است که در مرحله دوم آموزش بازیگری بارانا به صورت حرفه‌ای به شما آموخته می‌شود. اکت به یک حالت خاص انسانی مثل بروز احساسات، واکنش نشان دادن، حرکت بدنی خاصی و… گفته می‌شود. اکت‌ها در کنار هم که قرار بگیرند یک نقش را می‌سازند که اوج هنرنمایی یک بازیگر این است که بتواند یک نقش را به خوبی بازی کند. متخصصان و کارشناسان آموزشگاه بازیگری بارانا در زمینه آموزش انواع اکت تجربه بسیار زیادی دارند و برای همین کودک شما در مسیر یادگیری اکت در آموزشگاه بارانا هیچ مشکلی نخواهد داشت.

برای این که کودک شما بتواند در مسیر یادگیری بازیگری حرفه‌ای عمل کند، بهترین راه این است که شما نیز در کنارش باشید تا اعتماد به نفس لازم برای بازی کردن را به دست آورید. حمایت شما از کودکتان باعث می‌شود که بتواند تمام استعدادهایش در اجرای اکت‌های مختلف و البته نقش‌های متفاوت را بروز دهد و در این مسیر کاملا حرفه‌ای شود. برای همین پشتیبانی شما می‌تواند باعث پیشرفت سریع‌تر او در این زمینه شود و او را مطمئن کند که می‌تواند بازیگری حرفه‌ای شود.

شرکت در نمایش های گروهی آموزشگاه بارانا

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های دوره آموزش بازیگری بارانا بخش مربوط به شرکت در نمایش‌های گروهی آن است. در این بخش از آموزش‌ها، مربیان و استادان آموزشگاه بارانا یک سری نمایش‌های گروهی تدارک می‌بینند تا فرزند شما در آن‌ها در کنار دیگر بازیگران قرار گرفته و نقش حرفه‌ای که به او محول شده را بازی کند. در این نمایش‌ها کودک شما خواهد آموخت که چطور نقش خودش را در میان دیگر نقش‌ها گم نکند و بتواند به خوبی از پس اجرای آن برآید. این نمایش‌های گروهی تمرینی بسیار جدی برای کودک شما محسوب می‌شود و وقتی کودک شما توانست از پس آن برآید به معنای این است که بازیگری حرفه‌ای شده است.

در دوره‌های قبلی که آموزشگاه بارانا برگزار کرده تعداد زیادی از این نمایش‌های گروهی اجرا و به نمایش درآمده است که البته تصاویر آن در گالری آموزشگاه قابل مشاهده است. شما در این تصاویر می‌توانید بازیگرانی حرفه‌ای که در دوره‌‌های قبل آموزشگاه بارانا تعلیم دیده و به پروژه‌های جدی سینما و تلویزیون معرفی شده‌اند را مشاهده کنید. این بازیگران کودک که استعدادشان توسط آموزشگاه بارانا کشف و پرورش یافته است امروزه توانسته‌اند در بیشتر از چند پروژه جدی سینما و تلویزیون حضور داشته و بسیار موفقیت‌آمیز در این زمینه عمل کنند.

بازخورد مناسب در طول دوره آموزش

در طول دوره آموزش بازیگری بارانا، مربیان و استادان بازخوردی مناسب به تمرینات و میزان رشد فرزند شما در زمینه بازیگری نشان می‌دهند که باعث می‌شود بتواند نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کرده و به بهترین ورژن خود در بازیگری تبدیل شود. در این بازخوردها به کودک شما آموزش داده می‌شود که چطور تمریناتی که به وی آموزش داده شده را سر صحنه اجرا کند و در ذهن داشته باشد که هر تکنیک برای کدام بخش به او آموزش داده شده است. این بازخوردها کودک شما را به سادگی از یک بازیگر آماتور به بازیگری حرفه‌ای تبدیل می‌کند.

جالب است بدانید که در طول تمرینات از اکت‌ها و نقشی که کودک شما بازی می‌کند فبلم گرفته می‌شود تا بتواند در آینده از ریزجرئیات تمرینات و قدرتش در اجرای اکت‌های مختلف یک سند مشخص داشته باشد و هر زمان که احتیاج داشت از آن‌ها استفاده کند برای رشد بیشتر خودش. این نحوه آموزش تقریبا در هیچ آموزشگاه دیگری پیاده نمی‌شود و برای همین است که آموزشگاه بارانا توانسته در این زمینه جزو آموزشگاه‌های پیشگام در کشف و تربیت بازیگران باشد. همراهی مربیان و بازیگران حرفه‌ای آموزشگاه بارانا با کودک شما، یکی از بهترین مشوق‌های وی در یادگیری بازیگری خواهد بود.

امکان ورود به پروژه های جدی سینما و تلویزیون

در آخرین مرحله آموزش‌های بازیگری آموزشگاه بارانا، یک موقعیت بسیار عالی برای ورود کودک شما به پروژه‌های جدی سینمایی و تلویزیونی فراهم می‌شود. در این فرصت طلایی کودک شما به کارگردانان و بازیگران حرفه‌ای معرفی می‌شود تا بتواند به سادگی در مسیر حرفه‌ای بازیگری با سرعت زیاد رشد کرده و دیده شود. امکان ورود به این پروژه‌های حرفه‌ای است که باعث می‌شود کودک شما بتواند خود را در آینده یک بازیگر حرفه‌ای بداند. برای مثال تعدادی از بازیگران کودکی که قبلا توسط آموزشگاه بارانا کشف و به پروژه‌های جدی معرفی شده‌اند شامل:

 صنیف حسینی، آرمین بیک لو، سوگند زوکا در سریال پوکر

بابک ملک زاده، پرهام رحمانی، علی دلیر، کیارش تاتار، لیانا فرجی، بنیتا افشاری در سریال افعی

مهرسا فلاحیان، آرمین مصطفی زاده، ابوالفضل ایوانی در سریال رستگاری

ابوالفضل ایوانی، ابوالفضل حسن خانپور، رونیکا بهرام زاده، اشکان اردستانی، امیرمحمد و امیرعلی صحرائی، گرشا نامور در سینمایی باغ کیانوش

امیررضا جوکار در سینمایی بی مادر

آرمیتا حیدری در سینمایی حدود ۸ صبح

آرشیدا درستکار در سریال حیثیت گمشده

تصنیف حسینی در سینمایی احم

رونیکا بهرام زاده در سینمایی تابستان همان سال

آرشیدا درستکار ، رونیکا بهرام زاده در سریال مرداب

مزایای گذراندن دوره آموزش بازیگری کودک و نوجوان در آموزشگاه بارانا

گذراندن دوره آموزش بازیگری بارانا مزایای بسیار زیادی دارد. این مزایا در مرحله اول شامل تبدیل شدن کودک شما به یک بازیگر حرفه‌ای است. تبدیل شدن کودک شما به یک بازیگر حرفه‌ای در طول دوره توسط بازیگران و مربیان بسیار حرفه‌ای آموزشگاه بارانا انجام می‌شود. آشنایی با بهترین مربیان، بازیگران و کارگردانان دنیای بازیگری و سینما مزیت دیگری است که شرکت در آموزش‌های بازیگری بارانا برای شما به همراه دارد. این آشنایی البته در آینده می‌تواند باعث شود که کودک شما راحت‌تر وارد پروژه‌های حرفه‌ای سینما و تلویزیون شده و مسیر حرفه‌ای بازیگری را با سرعت بیشتری طی کند. علاوه بر این شرکت در نمایش‌های گروهی آموزشگاه خودش یک روزمه بسیار مناسب محسوب می‌شود.

در پایان دوره نیز یک مدرک معتبر از سوی آموزشگاه بارانا به کودک شما داده می‌شود که او را از دیگر افرادی که در کلاس‌های آموزش بازیگری شرکت کرده‌اند متمایز خواهد کرد. این مدرک نشان دهنده این است که کودک شما در یک دوره بسیار حرفه‌ای بازیگری شرکت کرده و توانسته تمام آموزش‌ها و اصول لازم برای بازیگری را در مدت کوتاهی با حضور بهترین بازیگران و مربیان ایران طی کند. همچنین شرکت در این دوره آموزشی در نهایت باعث رشد شخصیتی کودکتان و توانایی برقراری ارتباط موثر با دیگران شما خواهد شد.